Kui veel pea kümmekond aastat tagasi oli paljude ettevõtete jaoks uueks terminiks tööandja bränd, siis nüüd on juba mitmel aastal hakatud kuulma veelgi rohkem persoonibrändist kui tööandja brändi ühest osast. Uurisime Carina Kärt Mättikaselt, milleks on persoonibrändi üldse vaja ja kuidas sellega algust teha.
Carina Kärt on vabakutseline turunduskonsultant, kelle missiooniks on toetada organisatsiooni juhte ja spetsialiste autentse tööandja ning persoonibrändi kujundamisel. Ta jõudis persoonibrändi suunale tänu eelmisele ametikohale, milleks oli globaalse tööandja brändi juhtimine Testlios. “Brändisaadikud on ülioluline osa tööandja brändi kujundamisest. Testlios oli minu liitumise hetkel kõige aktiivsem brändisaadik asutaja Kristel Kruustük, kes näitas kohe üles aktiivset huvi meievahelise koostöö osas. Sellest ajast tuligi mu lauale lisaks tööandja brändingu tegevustele ka persoonibrändi kujundamine, mis suures plaanis on tööandja brändinguga väga sarnane,” räägib Carina, kuidas ta jõudis persoonibrändi valdkonnani.
“Persoonibrändiga alustamine ei ole sugugi keeruline, sest see on igal inimesel juba ühiskonnas aktiivne olemise eest olemas – see on meie ettekujutus sellest inimesest,” selgitab Carina. Kõrvalistel isikutel võib olla muidugi tekkinud erinevaid arvamusi Sinu kohta, kuid positiivne uudis on see, et persoonibrändi on võimalik ise mitmekülgselt mõjutada ja suunata läbi sõnumite, tegevuste ja isiku eristuva olemuse. “Usun, et persoonibrändi teadlik kujundamine on hädavajalik, sest seeläbi saad Sa võtta kontrolli enda kätte ja panna selle enda kasuks tööle. Kommunikeerides sõnumeid, mis on Sinu jaoks olulised ning samal ajal kõnetavad Sinu sihtrühma, on Sul lihtsam leida kliente, tulevasi töötajaid, äripartnereid ja luua tuntust kui oma valdkonna ekspert,” lisab Carina.
Üks soovitus persoonibrändiga alustamiseks?
“Defineeri enda sõnum – mis on see väärtus, mida Sina endaks olemise ja enda tegevuste kaudu lood? Kui Sa tead oma väärtust, siis selle kommunikeerimine on juba lihtsam töö.”
Persoonibrändi loomise järgmistest sammudest annab Carina põhjalikuma ülevaate emakeelepäeval toimuval Värbamiskonverents 2024 Kohtumine ja kohanemine tulevikuga. Pane ennast kirja ja tule kohale, et olla kursis värbamismaailma muutuste ja trendidega ning saa põhjalikumalt teada, kuidas luua endale tugev persoonibränd.
Karoliina Arold
Brandemi turundusspetsialist ja projektijuht
Värbamiskonverents 2024 programmiga tutvuda ja osalejaks registreerida saab aadressil: https://www.excellence.ee/koolitused/varbamiskonverents-2024-kohtumine-ja-kohanemine-tulevikuga/