Raamatupidamine
E-arvete saatmise kohustus 1. juulist 2019
1. juulist 2019 muutub avaliku sektori asutustele e-arvete edastamine kohustuslikuks. See tähendab, et edaspidi saavad avalikule sektorile kaupu/teenuseid müüa vaid ettevõtted, kes suudavad väljastada e-arveid. Lõpptulemusena säästab e-arvetele üleminek kõigi osapoolte aega ja raha, vähendab paberimajandust ning tehnilist tööd. Ent kohustusliku e-arvetele üleminekuga muutuvad mitmed regulatsioonid ja protsessid, mida peab arvestama e-arvete rakendamisel organisatsioonis. Koolitusel räägime veel, milliseid võimalusi pakutakse mikro- ja väkeettevõtetele, kes ei kasuta raamatupidamistarkvara? Vaatleme lähemalt seoseid digitaalse arhiveerimise ning e-arvetele üleminekuga. Uurime, mida peab arvestama dokumentide säilitamisel ning millised seadused seda reguleerivad.
Koolitajad
Keir Pool
Aleksandr Beloussov
Reemet Kaldoja
Rain-Alari Külm
Koit Saarevet
Toimumisaeg
11. juuni 2019 10:00-15:30
Toimumiskoht
Koolituse maksumus
219 € + km
Maksumus sisaldab: koolituspäeva, kohvipause, buffet-lõunat, koolitusmaterjale, tõendit
AJAKAVA
6 akadeemilist tundi auditoorset õpet
09.45–10.00 Kogunemine ja hommikukohv
10.00-11.30 Digiarved ja nende kohustuslik rakendamine era- ja avalikus sektoris
Keir Pool, Rahandusministeeriumi riigihalduse ja avaliku teenistuse osakonna peaspetsialist
E-arvetega seotud seadusandlus, selle ajalugu ja tulevik
E-arvete seaduse menetlemine
Euroopa direktiiv 2014/55 ja milleks see meid kohustab?
Rahandusministeeriumi tuleviku plaanid: järgmised ideed ja sammud
Mida see kõik tegelikult tähendab?
Aleksandr Beloussov, RIK ettevõtete aruandluse infosüsteemide talituse juhataja
E-arvete praktiline kasutuselevõtt
Mis on e-arve?
Millised e-arve formaadid on Eestis lubatud/kasutusel?
Mis kasu on e-arvetest saatjale ja saajale?
E-arvete kasutamisest Eestis, millal ja kellele kohustuslikuks?
Registrite ja Infosüsteemide Keskuses peetav e-arvete vastuvõtjate register – millega tegu ning kelle jaoks on mõeldud
Kuidas e-arvete rändlusvõrk toimib?
e-arveldaja kui tasuta tööriist e-arvete saatmiseks avalikule sektorile (demonstratsioon: e-arveldajast e-arve saatmine kui 1-2-3)
e-arveldaja e-arve käitlemisteenused teistele majandustarkvaradele
11.30-11.45 Kohvipaus
11.45-13.15 E- arvete vastuvõtmine ja tarnimine Omniva näitel
Reemet Kaldoja, Omniva müügimeeskonna juht
Mida teeb Omniva?
Mida teeb Infoäri?
E-arvetest meil ja väljaspool Eestit
Automatiseerimise mõju ettevõttele
Meie kliendid räägivad
Rain-Alari Külm, Omniva infoäri äriarenduse juht
Kuidas e-arveldusega sujuvalt algust teha?
Mis on Arvekeskuse roll ja vastutus arveldusprotsessis?
Mis on peamised kasud e-arveldusest organisatsioonile?
Kuidas e-arvete osakaalu oma organisatsioonis pidevalt kasvatada?
Milliseid probleeme e-arveldus veel lahendab? E-kuluaruandluse näitel
13.15-14.00 Lõuna
14.00 – 15.30 Digitaalne arhiveerimine ja selle nõuetekohane rakendamine organisatsioonis
Koit Saarevet, Rahvusarhiivi Digitaalarhiiv, projektijuht
Millised riskid varitsevad digitaalset infot ja mida nende vastu teha?
Mida toovad kaasa pikad säilitustähtajad?
Millised õigusaktidest tulenevad kohustused on digidokumentide omanikul?
Kust leida reeglid, mida, kuidas ja kui kaua tuleb säilitada?
Mida toob kohustuslik e-arvetele üleminek kaasa arhiveerimises?
Kas osta digiarhiiv sisse teenusena või ehitada organisatsioonisisene arhiiv?
EESMÄRK
Omandada teadmised kohustuslikule e-arvetele ülemineku süsteemist ja sellega seonduvatest seadustest ja määrustest. Omandada teadmised ja oskused digitaalse argiveerimise ja digiarvete rakendamisest era- ja avalikus sektoris.
ÕPIVÄLJUNDID
Koolituse tulemusena osaleja:
• teab, millised kohustused kaasnevad digidokumentide omanikel ning millised õigusaktid neid reguleerivad
• teab e- arvete kasu ja olulisust e- arve saajale ja saatjale
• teab erinevaid arvevorme, mis on Eestis aktsepteeritavad
• teab, mida arvestada arhiveerimises üleminekul kohustuslikele e- arvetele
• teab, kuidas luua süsteemne e- arvete arhiiv
Õppekavarühm: majandusarvestus ja maksundus
SIHTGRUPP
raamatupidajad, juhiabid, büroojuhid, sekretärid, kantselei juhatajad, dokumendihaldusega tegelevad töötajad, keskastme- ja esmatasandijuhid
Õppe alustamise tingimused: puuduvad
MEETODID
loeng, arutelud
Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid
Koolituse läbimisel täies mahus väljastatakse osalejale tõend vastavalt täienduskoolituse standardis sätestatud nõuetele.
Tasumine / loobumine
Registreerumise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja koolitusarve, mille palume tasuda Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus OÜ arvelduskontole: Swedbank IBAN EE74 2200 2210 5162 8618.
Koolitusest loobumise korral palume teatada sellest kirjalikult vähemalt kaks täistööpäeva enne koolituse toimumist, st hiljemalt 6. juuniks. Hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest.
Lisainformatsioon
Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner. Koolituskaardi kohta saab lähemalt lugeda SIIT.
Koolitusjuht