Edasiside ja jaatav keelekasutus tulemuslikkuse käivitajatena
Edasiside (feedforward) on vahend inimese enda muutumistahte käivitamiseks. Kui kõhkleme tagasisides või kui oleme olukorras, kus tagasiside end ei õigusta, siis tuleks võimalusel anda edasisidet. Edasiside on oma olemuselt positiivne sõnum, mis kannab endas mõtet, et on usk teise inimese võimekusse ja arengupotentsiaali. Jaatav sõnum pakub lahendusi, eitav sõnum tekitab vastupanu ja tõrksust.
Edasiside on tulevikku suunatud ja kannab endas positiivset jõustamist. Edasiside andmine põhineb eeldusel, et sõnumi saaja on võimeline tulevikus tegema positiivseid muudatusi. Edasiside seostub töötaja positiivse enesekuvandiga ja võimaldab seda täiendada või olemasolevaid harjumusi muuta.
Edasiside kirjeldab ootusi töötaja käitumisele, tegevuse soovitavat tulemust. Oma kaastöötajate või alluvate tegevusi jälgides ja natuke ette mõeldes on lihtne anda neile edasisidet. Saab anda soovitusi, kuidas midagi kiiremini lõpuni viia, kuidas töötulemus parem oleks, kuidas muuta oma käitumist meeskonna paremaks kaasamiseks, kuidas keeruka kolleegiga toime tulla. Koolitusel õpime edasiside kasutamist läbi praktiliste hajutuste.
Koolitusel vaatleme erinevate keelekasutuste kaugeleulatuvat mõju töökeskkonnale ja sõnumi tõhususele. Jaatav keelekasutus kuulub nii tagasiside kui edasiside juurde. Koolitusel uurimine, kuidas jaatava keelekasutusega muuta mõjusamaks tagasisidet, edasisidet ja teisi arendusvahendeid. Koolitusel saab omandada oskuse edasiside kohaseks kasutamiseks ja selle oskuse edasi andmiseks organisatsioonis. Koolitusel käsitleme jaatava keelekasutuste mõju töökeskkonna suhtlusolukordades ja õpime rakendama jaatavat sõnakasutust erinevate arendusvahendite kontekstis.
Koolitaja
Kreet Aun
Kreet Aun on koolitaja, coach...
Toimumisaeg
6. oktoober 2023 10:00-15:30
Toimumiskoht
Koolituse maksumus
259 € + km
Maksumus sisaldab koolituspäeva, kohvipause, buffet-lõunat, koolitusmaterjale ja tunnistust.
AJAKAVA
6 akadeemilist tundi auditoorset õpet
09.45–10.00 Kogunemine ja hommikukohv
10.00–11.30 Edasiside ja tagasiside – kus, millal ja miks?
Kas muuta saab tulevikku või minevikku?
Millised on edasiside ja tagasiside erisused arendusvahenditena?
Mis on edasiside olemus, kasud ja piirangud?
Millised on olukorrad, kus edasiside kasutamine töötab?
11.30–11.45 Kohvipaus
11.45–13.15 Edasiside kasutamine efektiivse arendusvahendina
Kuidas kasutada edasisidet praktikas?
Kuidas arendada endas võimet märgata, toetada ja edasisidestada?
Kuidas anda edasi positiivset kogemust edasisidest?
13.15–14.00 Lõuna
14.00–15.30 Jaatava keelekasutuse jõud
Kas keelekasutusel on mõju töökeskkonnale?
Milline keelekasutus teeb sõnumi mõjusaks?
Jaatav keelekasutus tagasiside efektiivsuse toetajana
Jaatav sõnakasutus edasiside vundamendina
EESMÄRK
Omandada teadmised edasiside ja jaatava keelekasutuse olemusest, mõjust ja kasutusvõimalustest. Omandada oskused edasiside tehnika kasutamiseks ning selle oskuse edasiandmiseks organisatsioonis. Omandada oskus teadvustada keelekasutuste mõju töökeskkonna suhtlusolukordades ning rakendada jaatavat sõnakasutust erinevate arendusvahendite kontekstis.
ÕPIVÄLJUNDID
Koolituse tulemusena osaleja:
• teab, mis on edasiside ja mis on jaatav keelekasutus ning mis on nende kasutamise põhimõtteid, mõju ja sobivad kasutusolukorrad;
• tunneb ära edasiside kasutamiseks sobivad olukorrad ning oskab sõnastada edasiside sõnumit, kasutades muuhulgas jaatavat keeleasutust;
• on teadlik, kuidas jaatav keelekasutus mõjub töökeskkonnas ning kuidas see muudab sõnumi mõjusaks;
• oskab ennast edasiside andjana arendada ning edasiside kasutamise põhimõtteid organisatsioonis edasi anda.
Õppekava rühm on juhtimine ja haldus.
SIHTGRUPP
Erinevate tasandite juhid, koolitus-, personali- ja arendusjuhid, teenindusjuhid, sisekoolitajad jt
MEETODID
lühiloengud ja arutelu, grupitööd, harjutused, individuaalne töö ja eneseanalüüs, kogemuste vahetamine
LÕPETAMISE TINGIMUSED JA VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Koolituse läbimisel täies mahus väljastatakse osalejale tunnistus vastavalt täienduskoolituse standardis sätestatud nõuetele.
TASUMINE / LOOBUMINE
Registreerumise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja koolitusarve, mille palume tasuda Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus OÜ arvelduskontole: Swedbank IBAN EE74 2200 2210 5162 8618.
Koolitusest loobumise korral palume teatada sellest kirjalikult
kuni viis täistööpäeva enne koolituse toimumist, st hiljemalt 4. oktoobriks.
Hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest.
Alternatiivina võib osaleja leida asendaja kolleegi näol või valida osalemise teisel koolitusel sama kalendriaasta jooksul.
Koolitusjuht