Esinemistreening: Kuidas vähendada esinemisoskusega seotud valusid ja suurendada võlusid?
Esinemistreeningu ja õppimise kaudu on võimalik enda suhtlemis- ja esinemisoskusi lihvida nõnda, et need muutuvad efektiivsemaks ning nauditavamaks. Lihtsaid juhiseid selleks leiame juba vanast kreekast, kus retoorika õpetaja on öelnud „Kõneleja peab rääkima selgelt, et oleks kuuldav, seisma sirgelt, et oleks nähtav ning vaikima, et oleks nauditav“
Toimumisaeg
11. aprill 2012
Koolitaja: Jaanus Kangur on omandanud rahvusvahelise diplomi taastava õiguse alal (Queens College, Kanada 2006). Lisaks on õppinud suhtlemistreeneriks ning nõustajaks. On juhtinud nii avaliku-, era-, kui kolmanda sektori organisatsioone. Kirjutab magistritööd lepitusest. Koostanud 3 raamatut ning teinud kaastööd kahele raamatule. Viimased 9 aastat on tegutsenud koolitajana ning pidanud loenguid Tallinna Ülikoolis
ja Sisekaitseakadeemias.
I koolituspäev 11. aprill 2012 (8 ak/h)
9.45-10.00 Kogunemine ja hommikukohv
10.00-11.30
Mis teeb avalikust kõnest õnnestunud ja mõjusa esinemise?
Mõjustamispsühholoogia põhiprintsiibid
Avalik esinemine kui avalik suhtlemine
Nähtav ja nähtamatu osa esinemisel
11.30-11.45 Kohvipaus
11.45-13.15
Mida tuleb tingimata veenva koolituse ettevalmistamisel silmas pidada?
Esineja, auditooriumi ja kohaga seotud edutegurid
VAK-süsteem
Abivahendite – kõnekaardid, slaidiprogramm, mikrofon, näit. vahendid –kasutamine
13.15-14.00 Lõuna
14.00-15.30
Millest alustada esinemise planeerimist ja milline on kasulik esinemise ülesehitus?
Esinemise/koolituse eesmärgistamise treening
Kõne planeerimise rusikareeglid
Kõne loogilise ülesehituse mudel
Kuidas ennast esinemiseks emotsionaalselt ja psühholoogiliselt ette valmistada?
Enda edukaks esinemiseks häälestumine
Auditooriumi energiatasemega sobitumine
Oma seisundite juhtimine
Auditooriumi seisundite juhtimine
Uskumuste ja hoiakute mõjujõud- treening
15.30-15.45 Kohvipaus
15.45-17.15
Kuidas juhtida iseenda seisundeid ja vabaneda esinemisärevusest?
Optimaalne ja liigne ärevus
Ärevuse anatoomia
Oma emotsionaalse seisundi juhtimise põhilised võtted ja psühhotehnikad,
„Lavaletuleku“ seisundi loomine, ärevust tekitavate piiravate
uskumuste muutmise harjutus
II koolituspäev 12. aprill 2012 (8ak/h)
9.45-10.00 Kogunemine ja hommikukohv
10.00-11.30
Kuidas saavutada 10 sekundiga auditooriumi jagamatu tähelepanu nii, et osalejad “säriseksid” huvist?
Osalejatega kontakti loomine
Kõne alustamine
Lubamatu algus ja sissejuhatus
Mõjusad kuulajate tähelepanu haaramise viisid
Mõjusad kõne sissejuhatuse nipid
Kõne alustamise harjutus
11.30-11.45 Kohvipaus
11.45 -13.15
Kuidas esitada oma teema loogiliselt ja veenvalt?
Teemaesitluse analüüs
Teema jagamine loogilisteks ja „söödavateks“ paladeks
Kõne esitlusmustrite analüüs
Positsioonide arvestamine
Veenmise aluseks olevad võtmeprintsiibid
Kuidas lõpetada oma esinemine meeldejäävalt ja mõjusalt?
Kokkuvõte ja lõpetus, lubamatu lõpetus ja mõjusa lõpetuse võtted ja nipid
Kõne lõpetamise harjutus
13.15-14.00 Lõuna
14.00-15.30
Kuidas kehakeele kaudu suurendada usutavust ja mõjujõudu?
Kehakeele mõju
12 tüüpilisemat esinemislaadi viga
Tehnilised võtted kehakeele juhtimiseks ning kontrollimiseks
Kuidas juhtida auditooriumi seisundeid?
Auditooriumi seisundite esilekutsumise ja juhtimise strateegiad
Kuidas kaasata osalejate alateadvus?
Metafoorid ja lood, alateadvuse juhtimine M.Eriksoni hüpnootilise keelemudeli abil
15.30-15.45 Kohvipaus
15.45-17.15
Kuidas vastata küsimustele?
Küsimustele vastamise rusikareeglid
Toimetulek vastuväidetega
Kiuslikud ja pahatahtlikud küsimused ning vastuseis
Mida kasulikku ma õppisin ja kuidas konkreetselt ma seda juba tänasest päevast kasutama hakkan?
Treeningu kokkuvõte ja arenguvõimaluste summeerimine
Treeningu eesmärgid:
Mõista enese avaliku esinemisega seotud eksimuste ja õnnestumiste taga peituvaid mõtlemis- ja käitumismustreid
Parandada avaliku suhtlemise ja eneseväljenduse oskuseid
Arendada esinemis- ja mõjutamisoskuseid
Mõista personaalse pinge tekkimise mehhanismi ning õppida erinevaid tehnikaid selle juhtimiseks ja ärevusest vabanemiseks
Treenida turvalises keskkonnas veenva kõne koostamise oskust, esinemisjulgust ja pingete juhtimise oskust
Saada praktilisi kogemusi ja oskusi esitluse ettevalmistamiseks ning ettekandmiseks koolituse kontekstis
Leida endas julgust ja motiive esinemiseks erakorralistes olukordades
Panna osalejate näod särama ja leida uut energiat!
Meetodid:
Interaktiivne lühiloeng
Grupiarutelud ja ajurünnakud
Eneseanalüüsi harjutused
Praktilised harjutused, aktiivõppe meetodid
Erinevad loovmeetodid
VTS harjutus (kokkuleppel tellijaga)
Sihtrühm: Organisatsioonide juhid ja spetsialistid
Toimumisaeg: 11. -12. aprill 2012 kell 10.00 – 17.15
(16 akadeemilist tundi)
Toimumiskoht: Meriton Grand Spa & Conference Hotel (Paldiski mnt 4, Tallinn)
Maksumus sisaldab: Kahte koolituspäeva, kohvipause, lõunasööke, koolitusmaterjale, tunnistust
Tasumine: Registreerumise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja koolitusarve, mille palume tasuda Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus OÜ arveldusarvele Swedbank a/a 221051628618.
Loobumine: Koolitusest loobumise korral palume teatada sellest kirjalikult vähemalt 2 tööpäeva enne koolituse toimumist, hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest.
Lisainformatsioon:
Annika Allikas
Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus
koolitus- ja arendusjuht
E-post: annika.allikas@excellence.ee
Tel: +372 648 7000
Mob: +372 5230 718
www.excellence.ee
NB! Korraldaja jätab endale õiguse teha muudatusi koolituse programmis ja ajakavas!