Kaug- ja virtuaaltöö: kuidas teha koostööd ja juhtida inimesi, kui nad asuvad minust eemal?
Järjest enam tuleb organisatsioonides rakendada alternatiivseid ja paindlikke töövorme tulenevalt konkurentsitihedast tööjõuturust, et parimaid spetsialiste värvata ja hoida.
Tihti ei tööta inimesed enam kaheksast viieni töökohal, vaid ka kodukontoris või reisides ning harvad pole ka juhud, kus rahvusvaheliste koostööpartnerite või kolleegidega tuleb suhelda tihti ja distantsilt. Sellistes tingimustes tõhusa meeskonnatöö ja tulemuste saavutamine nõuab nii juhtidelt kui kauge vahemaa tagant töötajailt endilt uusi oskusi ja teadmisi.
Koolituse käigus vaatame üle paindlike töövormide ja IT arenguga toimunud muudatused organisatsioonides, omandame teadmised, millised on tüüpprobleemid seoses virtuaal- ja kaugtööga ning praktilised oskused, kuidas nendega toime tulla ning millised töökorralduslikud ja juhtimisvõtted sobivad kaasaegsesse organisatsiooni. Räägime ka paindliku tööaja ja -koha rakendamise tööõiguslikest aspektidest ning praktilistest näidetest lepingu kujundamiseks hilisemate vaidluste vältimiseks.
Toimumisaeg
30. jaanuar 2018
09.45–10.00 Kogunemine ja hommikukohv
10.00–11.30 Millist kasu saavad organisatsioon ja töötaja paindlikest töövormidest? Koolitaja Gerda Mihhailova töötab TÜ Pärnu kolledžis juhtimise lektori ning „Teenuste disaini ja juhtimise“ magistrikava programmijuhina. Tema õppe- ja teadustöö keskendub personali juhtimise ja teenuste disaini temaatikale. Täiendkoolituste valdkondadeks on üld- ja personali juhtimine, strateegiline juhtimine ja teenuste disain. Teadustöös ning doktoritöö uuringus keskendub kaasagsetele juhtimisvõtetele ehk virtuaal- ja kaugtöö juhtimise spetsiifikale teenindusorganisatsioonides. Organisatsiooni edukuse uus ja vana paradigma ning milliseid muutuseid toovad need kaasa juhtimises? 11.30–11.45 Kohvipaus 11.45–13.15 Millised on virtuaal- ja kaugtööks sobilikud juhtimis- ja koostöövõtted? Millised on tava- ja virtuaalmeeskondade erinevused? 13.15–14.00 Lõuna 14.00–15.30 Millised on faktilised eeldused ja töölepingu seaduse õiguslikud tagatised kaugtöö kohaldamiseks? Koolitaja Gaabriel Tavits on Tartu Ülikool Õigusteaduskonna dotsent ja Õigusbüroo PACTA vandeadvokaat. On tegelenud tööõiguse problemaatikaga enam kui 19 aastat, osalenud eksperdina nii siseriiklikes kui ka rahvusvahelistes töögruppides. Samuti on ta esinenud erialaste ettekannete ja koolituse läbiviimisega nii töösuhete kui ka sotsiaalõiguse valdkonnas. Tegelenud ka erinevate töö- ja sotsiaalõigusealaste uuringutega. Kuidas kujundada töölepingut, kui soovitakse kaugtööd kohaldada? Paindlik tööaeg – kuidas seda kohaldada? Töötegemise koht paindliku töötegemise viis korral Praktilised näited lepingu kujundamiseks, et vältida hilisemaid vaidlusi 15.30–16.15 Praktikult praktikule: Kuidas korraldatakse kaugtööd Omnivas? Koolitaja Riini Saluri tiimi rolliks on seista hea töötajate värbamise ja arendamise eest. Riini töökogemus on valdavalt seotud personalijuhtimisega, alustades 1998. aastal personalispetsialistina tööanalüüsi ja värbamise valdkonnas. Kogemuse kasvades on Riini panustanud mitmes personalijuhtimise valdkonnas ning olnud personalijuhi rollis Kodakondsus- ja Migratsiooniametis ning Kaitseministeeriumis. Lisaks on Riini vedanud eest avaliku teenistuse personalijuhtimise valdkonna arendamist. Riini on kaitsnud bakalaureuse kraadi psühholoogias ning omandanud magistrikraadi haldusjuhtimises. Lisaks täiendanud ennast nii sisekommunikatsiooni, finantsjuhtimise kui ka LEAN juhtimise valdkonnas. Koolitajana on ta tegev aastast 2000 ning on üles astunud erinevatel seminaridel ja konverentsidel. Tema lemmikteemadeks on psühholoogia valdkond ning tööjõuturu tulevikutrendidest lähtuv personalijuhtimine (nt värbamine, töösuhete paindlikkus, arendamine). Koolituse eesmärk: Omandada teadmised erinevate paindlike töövormide olemustest ja eeldustest ning töölepinguseaduse õiguslikest tagatistest nende kohaldamiseks ning praktilised oskused virtuaal- ja kaugtöö rakendamiseks. Õpiväljundid: Koolituse tulemusena osaleja: Sihtgrupp: Personalijuhid ja –spetsialistid, tipp- ja keskastmejuhid ning –spetsialistid, kes peavad nii klientide kui kolleegidega tegema koostööd kauge vahemaa tagant ja/või rakendama organisatsioonis paindlikke töövorme, kasutades omavaheliseks suhtlemiseks erinevaid info-ja kommunikatsioonitehnoloogia vahendeid. Õppe alustamise tingimused: puuduvad Meetodid: interaktiivne loeng, lühiõppefilm, praktiline loovmäng, arutelu Toimumisaeg: 30. jaanuar 2018 kell 10.00–16.15 Koolituse kogumaht: 7 akadeemilist tundi auditoorset õpet Väljastatavad dokumendid: Koolituse läbimisel täies mahus väljastatakse osalejale tõend vastavalt täienduskoolituse standardis sätestatud nõuetele. Toimumiskoht: Park Inn by Radisson Central Tallinn seminariruum (Narva mnt 7c, Tallinn) Maksumus sisaldab: koolituspäeva, kohvipause, buffet-lõunat, koolitusmaterjale, tõendit Tasumine: Registreerumise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja koolitusarve, mille palume tasuda Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus OÜ arvelduskontole: Swedbank IBAN EE74 2200 2210 5162 8618. Loobumine: Koolitusest loobumise korral palume teatada sellest kirjalikult hiljemalt 25. jaanuariks, hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest. Lisainformatsioon: Liisi Männistu NB! Korraldaja jätab endale õiguse teha muudatusi koolituse programmis ja ajakavas! |