Juhtimine ja personalitöö
Praktiline coaching tulemuslikkuse treenimisel ja potentsiaali avamisel
Coaching on laialt tuntud mõjusa kaasava juhtimise meetodina, kuid praktilises elus ja tööelus pakub see tunduvalt laiemaid kasutusvõimalusi. Juht, kes omandab coaching’u, saab neid oskusi kasutada lisaks suhtlemismeetodina igapäevasele juhtimisele ka tõhusate koostöösuhete loomisel ja hoidmisel ettevõtte väliste osapooltega. Kiires elutempos ja pidevas ajanappuses kipume sageli suhtlemises nii oma töötajate kui koostööpartneritega pakkuma lahendusi enne, kui oleme ära jõudnud kuulata nende seisukohad. Jagame vastutust, mida teine osapool ei ole veel valmis võtma, või jätame kuulamata vestluspartneri mõtted, mille formuleerimiseks vajataks oskuslikke küsimusi või vahel lihtsalt ka vaikust. Lihtsustatult saame me coaching’u oskusi kasutades luua vestluspartneriga suhtluskeskkonna, kus mõlemal osapoolel on võimalik leida parimad lahendused ja vastused enda seest, suunata inimest püstitama tulemuslikkust loovaid ja arengule suunatud eesmärke ning looma endale motiveerivat tegevusplaani eesmärkide elluviimiseks. Coaching’ut valdav juht saab endale boonusena uute oskuste omandamise eest kaasava ja teotahtelise organisatsioonikultuuri, kus meeskonnas õpitakse saavutama eesmärke ühiselt ja ergutama kõigis avaldama nende parimat võimekust. See kõik kokku moodustabki igapäevase tulemuslikkuse treeningu juhi coaching’u oskuste abil.
Koolitus koosneb kahest moodulist ja nendele järgnevast veebipraktikumist:
I moodul: Juhtimiscoaching’u kasutamine eesmärkide seadmisel tulemuslikkuse treenimisel.
II moodul: Töötajate potentsiaali avamine ja arendamine coaching’u abil.
Veebipraktikum – juhtide klubi
Koolitaja
Ülle Pind
Ülle Pind on lõpetanud Tartu...
Toimumisaeg
2. aprill 2025 10:00-15:30
3. aprill 2025 10:00-15:30
9. mai 2025 14:00-15:30
Toimumiskoht
Koolituse maksumus
529 € + km
Maksumus sisaldab koolituspäevi, koolitusmaterjale, kohvipause, lõunaid ja tunnistust. Lõunapausi sujuvamaks korraldamiseks palume registreerimisel teada anda toiduallergiatest või -talumatusest.
AJAKAVA
I moodul: Juhtimiscoaching’u kasutamine eesmärkide seadmisel ja tulemuslikkuse treenimisel
2. aprill 2025
09.45–10.00 Kogunemine ja hommikukohv
10.00–11.30 Kaasaja juhi kompetentsid ja coachiv juhtimiskultuur
Muutunud ootused juhirollile ja strateegilise juhi kompetentsidele
Emotsionaalne intelligentsus ja empaatia kaasaegses juhtimises
Juhtimiskvaliteedi parendamine läbi coaching’u meetodi ja coaching’u kultuuri meeskonnas
Coaching’u põhimõtted ja kasutamise võimalused organisatsioonis
Coaching’u juhtimiskultuuri loomine organisatsioonis
11.30–11.45 Kohvipaus
11.45–13.15 Praktiline coaching juhi igapäevatöös
Coaching’u printsiibid ja võtmeoskused, nende kasutamine igapäevases juhtimises ja partnerluses
Kuulamise ja vaikimise kunst suhtlemises mõtlemise ergutamiseks
Suhtlemise kunst ja mõjusate küsimuste esitamine igapäevases juhitöös – mõtete tegudesse suunamine
Vaikimise ja kehakeele kunst coaching’us ja suhtlemises
Peegeldamine ja kokkuvõtete tegemine juhi töös
13.15–14.00 Lõuna
14.00–16.15 Eesmärkide seadmine ja tulemuste juhtimine coaching’u abil
Kaasav eesmärkide seadmine ja vastutusele ergutamine nende saavutamisel
Coaching’u printsiibid ja võtmeoskused tulemuslikkuse juhtimisel
Töösoorituse hõlbustamine ja õppimise toetamine läbi kuulamise, peegeldamise ning coachiva tagasisidestamise
Tulemuslikkuse juhtimise praktilised coaching’u tööriistad
Praktilised ja mõjusad küsimused väljakutsete lahendamiseks ja muutuste võimestamiseks
II moodul: Töötajate potentsiaali avamine ja arendamine coaching’u abil
3. aprill 2025
09.45–10.00 Kogunemine ja hommikukohv
10.00–11.30 Arengule suunatud juhtimiskultuuri loomine oma meeskonnas coaching’u abil
Usalduse ja avatuse loomine meeskonnas, kui aluse panek arengule ning innovatsioonile
Meeskonna maksimaalse võimekuse kasvatamine läbi inimeste parima võimekuse märkamise ja rakendades coaching’u erinevaid tehnikaid
Tunnustav ja hinnanguvaba tagasiside, riskide võtmine ja eksimuste aksepteerimine
Mõjusad küsimused arengupotentsiaali avamiseks ja arengule ergutamiseks
11.30–11.45 Kohvipaus
11.45–13.15 Potentsiaali märkamine oma töötajates ja julgustamine coaching’u abil
Töötaja tugevuste väljatoomine ja nende tunnustamine coachingu abil
Saavutamisele suunamine lähtuvalt individuaalsest võimekusest ja kompetentsidest
Töörollide kujundamine ja eesmärkide seadmine lähtuvalt individuaalsest võimekusest
Toetava karjäärisüsteemi loomise võimalused organisatsioonis
Praktilised coachingu võtmeoskused ja tööriistad töötajates potentsiaali avamiseks ja juhtimiseks
13.15–14.00 Lõuna
14.00–16.15 Arengueesmärkide seadmine ja karjäärijuhtimine
Arenguks inspireeriva õhustiku kujundamine ja suunavate küsimuste esitamine
Õnnestumistest õppimise ja edukogemuse kinnistamine coaching’u abil
Organisatsiooni ja töötaja arengut toetavate karjääriplaanide koostamine
Tulemuste ja arengueesmärkide sidumine ja juhtimine coaching’u tehnikate abil
Juhi enda areng enesecoaching’ut kasutades
III Veebipraktikum – juhtide klubi
9. mai 2025 14.00–15.30
Praktikumi ehk juhtide klubi läbiviimiseks püstitab koolitaja ülesande I mooduli lõpus, lähtudes koolitusgrupi peamistest fookustest, väljakutsetest ja praktiseerimise ning tagasiside vajadustest. Koolitaja saadab osalejatele peale moodulit coachingu oskuste praktiseerimiseks mõjusad küsimused, mida osalejad saavad katsetada ja praktiseerida tulemuslikkuse juhtimise eesmärgil. 1,5 tundi kestva praktikumi käigus jagatakse osalejate vahepealseid kogemusi ja tuleb lahendamisele ka teemaga haakuv juhtumianalüüs, mis juhatab osalejad mõtlema toimunud koolituse teemadel ja sellega õpitud teadmisi kinnitama.
EESMÄRK
Koolituse eesmärgiks on omandada teadmised ja praktilised oskused coachingust kui mõjusa kaasava juhtimise vahendist, et toetada töötajate arengut ning avada potentsiaal, saavutades tulemuslikkuse eesmärgid.
ÕPIVÄLJUNDID
Koolituse tulemusena osaleja:
- on teadlik ootustest kaasaja strateegilise juhi kompetentsidele ja rollile töötajate parima võimekuse avamisel ja nende potentsiaali arengu suunamisel;
- mõistab coaching’u olemust ja põhiprintsiipe ning tunneb selle praktilisi tööriistu igapäevases juhtimises;
- teab, millal on coaching’u kasutamine mõistlik ja vajalik, ning tunneb selle rakendamise võimalusi organisatsioonis;
- teab, kuidas kasutada coachivat tagasisidet tulemuste saavutamise ergutamiseks;
- mõistab, kuidas coaching’u tehnikaid rakendades aidata töötajatel teadlikult edendada oma karjääri ja arendada tööalaseid oskusi.
SIHTGRUPP
Tippjuhid, keskastmejuhid, juhtivad spetsialistid, meeskonnajuhid, personalijuhid
MEETODID
Interaktiivne loeng, diskussioon, individuaalne ja grupitöö, situatsiooni analüüs, praktilised kogemused ja ülesanded.
LÕPETAMISE TINGIMUSED JA VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Koolituse läbimisel täies mahus väljastatakse osalejale tunnistus vastavalt täienduskoolituse standardis sätestatud nõuetele.
TASUMINE/LOOBUMINE
Registreerumise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja koolitusarve, mille palume tasuda Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus OÜ arvelduskontole: Swedbank IBAN EE74 2200 2210 5162 8618.
Koolitusest loobumise korral palume teatada sellest kirjalikult kuni viis täistööpäeva enne koolituse toimumist, see tähendab hiljemalt 26. märtsiks. Hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest. Alternatiivina võib osaleja leida samale koolitusele asendaja kolleegi näol.
Koolitusjuht