Sisekommunikatsiooni arenguprogramm: kuidas sisesuhtlus toimima saada?
Arenguprogramm annab ülevaate organisatsiooni kommunikatsioonist keskendudes sisekommunikatsiooni juhtimisele ja teostamisele organisatsioonis. Osaleja saab baasteadmised ja –oskused alates sisekommunikatsiooni planeerimisest ning kommunikatsioonireeglite kokkuleppimisest kuni inimest kaasamise ja tulemuste saavutamiseni.
Toimumisaeg
8. mai 2013
Koolitaja Anneli Aab on omandanud Tartu Ülikoolis magistrikraadi kommunikatsioonijuhtimises. Töötanud üle 10 aasta kommunikatsioonijuhtimise valdkonnas erinevates ettevõtetes nagu Skanska EMV, Elion jt. Täna juhib kommunikatsiooni Terve Eesti Sihtasutuses. Täiendavalt olnud mitmeid aastaid Äripäeva kommunikatsioonijuhtimise käsiraamatu peatoimetaja. Koolitusvaldkondadeks kommunikatsioon ja organisatsioonikultuur.
I moodul: Hästi toimiv sisekommunikatsioon organisatsioonis (08.05.2013)
9.45-10.00 Registreerimine ja tervituskohv
10.00-11.30 Organisatsiooni kommunikatsiooni põhialused
Millised on erinevad kommunikatsioonimudelid?
Kuidas jaotuvad sise- ja väliskommunikatsiooni rollid ja koostöö?
Mis on sisekommunikatsiooni eesmärk organisatsioonis?
Kuidas sisekommunikatsiooniga rohkem ärilist väärtust luua?
11.30-11.45 Kohvipaus
11.45-13.15 Sõnumite sisu ja sihtgruppide kaardistamine
Kuidas luua sisu ja mida kajastada?
Kuidas kaasata juhte ja kolleege?
Kuidas kaardistada sisekommunikatsiooni sihtgrupid organisatsioonis?
Kuidas äratada töötajates huvi sisekommunikatsiooni vastu?
13.15-14.00 Lõuna
14.00-15.30 Sisekommunikatsiooni kanalite valik
Kuidas valida iga sõnumi joaks sobivaim kanal?
Näost-näkku ehk vahetu suhtlemise kanalid – mis on nende eelisteks?
Millal ja milliseid paberkandjal infokanaleid kasutada?
E-kanalite (siseveebid, sõnumikeskkonnad, sotsiaalvõrgustikud, videokommunikatsioon jm)
mitmekesisus – mida ja millal kasutada?
Praktikult praktikule: Siseveebi uuendamine näitel
Annelis Rum, Elion Ettevõtted AS, avalike suhete juht
Annelis Rum vastutab Elioni avalike suhete eest. Elionis on Annelis töötanud üle kolme aasta ning vastutas enne avalike suhete juhi tööd kogu ettevõtte sisekommunikatsiooni eest. Elioni üheks peamiseks siseinfo kanaliks on siseveeb, mis tegi kahe aasta eest läbi põhjaliku uuenduskuuri nii tehnilise, sisulise kui visuaalse poole pealt. Selle muutuse ettevalmistamisest ja elluviimisest Annelis praktilisi kogemusi jagabki. Annelis Rum on lõpetanud Tartu Ülikooli ajakirjanduse ja suhtekorralduse eriala, kommunikatsioonijuhtimise magistri ning kaitsnud magistritöö ka Stockholmi Ülikoolis.
II moodul: Infoliikumise reeglid ja dokumentatsioon (15.05.2013)
9.45-10.00 Registreerimine ja tervituskohv
10.00-11.30 Kokkulepped on toimiva kommunikatsiooni alus
Kuidas kokkulepitud kommunikatsioonireeglid aitavad eesmärke saavutada?
Kuidas kaardistada oma organisatsiooni vajadused?
Kuidas sõlmida kommunikatsioonikokkulepped organisatsioonis?
11.30-11.45 Kohvipaus
11.45-13.15 Igale vajadusele vastav lahendus – milliseid reegleid ja
kuidas luua?
Mis on kommunikatsioonistrateegia ja kuidas seda luua?
Kuidas luua ja kehtestada erinevat tüüpi operatiivse info liikumise reeglid?
Miks ja millal on vajalik luua sisekommunikatsiooniplaan?
13.15-14.00 Lõuna
14.00-15.30 Kokkulepped paberilt reaalsesse ellu
Kuidas kokkulepped ja reeglid praktikas toimima saada?
Millal vajavad sõlmitud kokkulepped uuendamist?
Praktikult praktikule: Kommunikatsiooni ja infoliikumise põhimõtted Eesti Energias.
Margita Tuulik, Eesti Energia AS, sisekommunikatsioonijuht
Margita Tuulik on töötanud kommunikatsioonivaldkonnas alates 1999. aastast, sisekommunikatsiooni alal 2001. aastast, mil asus tööle Justiitsministeeriumi kommunikatsiooniosakonda, kus ehitas üles sisekommunikatsioonisüsteemi ja siseveebi, mis oli ministeeriumide seas toona üks esimesi. Huvitav väljakutse oli ka kohtute, prokuratuuri ja vanglate ühtse sisekommunikatsiooni loomine. Rahandusministeeriumi sisekommunikatsioonijuhi tööaastate hulka jäid ka Eesti majanduskriisi aastad, mil oli vaja leida ka uusi lähenemisi töötajate meie-tunde hoidmiseks. 2010 aastast töötab Eesti Energias. Algselt kesksete teenistuste kommunikatsioonijuhina ja täna sisekommunikatsiooni juhina. Margita on lõpetanud Tartu Ülikooli ajakirjanduse ja kommunikatsiooni erialal.
III moodul: Inimeste juhtimine ja kaasamine (22.05.2013)
9.45-10.00 Registreerimine ja tervituskohv
10.00-11.30 Organisatsioonikultuur ja väärtused
Mis on organisatsioonikultuuri ja väärtuste roll eesmärkide saavutamisel?
Milline on sisekommunikatsiooni roll organisatsioonikultuuri kujundamisel?
Kuidas jagada rollid juhtide, personali ja sisekommunikatsiooni vahel?
11.30-11.45 Kohvipaus
11.45-13.15 Väärtuste sõnastamine ja elluviimine
Kuidas leida, sõnastada ja kokku leppida organisatsiooni väärtused?
Kuidas kokkulepitud väärtused igapäevapraktikasse tuua?
Millised on organisatsioonide praktikad maailmas ja Eestis?
13.15-14.00 Lõuna
14.00-15.30 Töötajate pühendumine
Kuidas mõjutab töötajate pühendumine organisatsiooni tulemusi?
Kuidas töötajate pühendumist mõõta?
Praktikult praktikule: Organisatsioonikultuur ja väärtused EMT näitel.
Kaja Sepp, EMT avalike suhete juht
Kaja Sepp töötab EMT avalike suhete juhina ning koostöös personalijuhiga kuulub tema vastutusvaldkonda ka sisekommunikatsioon. Organisatsiooni väärtussüsteemi kujundamisel peabki Kaja võtmeteguriks koostööd organisatsiooni tippjuhtkonna ja personaliosakonnaga.
Kaja on lõpetanud Tartu Ülikooli sotsiaalteaduskonnas ajakirjanduse eriala ning omandanud EBS-is
ärijuhtimise magistrikraadi.
Sihtgrupp: Kõik töötajad, kes on seotud organisatsiooni sisekommunikatsiooni korraldamisega ja soovivad omandada sisekommunikatsioonis põhjalikke baasteadmisi, et oma organisatsioonis sisekommunikatsioon hästi toimima saada.
Meetodid: Interaktiivne loeng, arutelud, analüüsid ja praktikad.
Eesmärk: Omandada baasteadmised sisekommunikatsiooni planeerimiseks ja korraldamiseks ning töötajate kaasamiseks oma organisatsioonis.
Toimumisaeg:
8.mai 2013 (6 akadeemilist tundi)
15.mai 2013 (6 akadeemilist tundi)
22.mai 2013 (6 akadeemilist tundi)
Toimumiskoht: Hotell Euroopa (Paadi 5, Tallinn)
Maksumus sisaldab: Kolme koolituspäeva, kohvipause, lõunaid ja koolitusmaterjale, tunnistust.
Tasumine: Registreerumise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja koolitusarve, mille palume tasuda Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus OÜ arveldusarvele Swedbank a/a 221051628618.
Loobumine: Koolitusest loobumise korral palume teatada sellest kirjalikult vähemalt 2 tööpäeva enne koolituse toimumist, hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest.
Lisainformatsioon:
Anneli Aab
Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus
projektijuht
E-post: anneli.aab@excellence.ee
Tel: + 372 648 7000
Gsm: +372 510 2607
www.excellence.ee