Sisekommunikatsiooni arenguprogramm: kuidas sisesuhtlus toimima saada?
Arenguprogramm annab ülevaate organisatsiooni kommunikatsioonist, keskendudes sisekommunikatsiooni juhtimisele ja teostamisele. Osaleja saab baasteadmised ja –oskused alates sisekommunikatsiooni planeerimisest ning kommunikatsioonireeglite kokkuleppimisest kuni inimeste kaasamise ja tulemuste saavutamiseni.
Toimumisaeg
4. märts 2016
Koolitaja Anneli Aab on omandanud Tartu Ülikoolis magistrikraadi kommunikatsioonijuhtimises. Töötanud üle 12 aasta kommunikatsioonijuhtimise valdkonnas erinevates organisatsioonides ning olnud kommunikatsiooni koolitaja ja konsultant äri-, kolmanda- ja avaliku sektori organisatsioonidele. Täiendavalt olnud mitmeid aastaid Äripäeva kommunikatsioonijuhtimise käsiraamatu peatoimetaja. Koolitusvaldkondadeks kommunikatsioon ja organisatsioonikultuur.
I moodul: Hästi toimiv sisekommunikatsioon organisatsioonis (04.03.2016)
9.45-10.00 Registreerimine ja tervituskohv
10.00-11.30 Organisatsiooni kommunikatsiooni põhialused
Millised on erinevad kommunikatsioonimudelid?
Milline on sise- ja väliskommunikatsiooni koostöö?
Mis on sisekommunikatsiooni eesmärk organisatsioonis?
Kuidas sisekommunikatsiooniga rohkem väärtust luua?
11.30-11.45 Kohvipaus
11.45-13.15 Sõnumite sisu ja sihtgruppide kaardistamine
Kuidas luua sisu ja mida kajastada?
Kuidas kaasata juhte ja kolleege?
Kuidas kaardistada sisekommunikatsiooni sihtgrupid organisatsioonis?
Kuidas äratada töötajates huvi sisekommunikatsiooni vastu?
13.15-14.00 Lõuna
14.00-15.30 Sisekommunikatsiooni kanalite valik
Kuidas valida iga sõnumi jaoks sobivaim kanal?
Vahetu suhtlemise kanalid – mis on nende eelisteks?
Millal ja milliseid paberil kanaleid kasutada?
E-kanalite (siseveebid, sõnumikeskkonnad, sotsiaalvõrgustikud, videokommunikatsioon jm) mitmekesisus – mida ja millal kasutada?
Praktikult praktikule: Sisekommunikatsioon G4S näitel
Reimo Raja, G4S kommunikatsioonjuht
Reimo Raja on kommunikatsioonivaldkonnas töötanud üle kaheksa aasta. Toimetanud ja loonud veebilehti, koostanud ajakirju, tegelenud nii sise-, välis-, riski- kui ka kriisikommunikatsiooniga, nõustanud tippjuhte ning juhtinud kommunikatsiooniosakonda. Suurema kommunikatsioonikarastuse sai ta Päästeametist, 2015. aasta augustist töötab ta G4S kommunikatsioonijuhina. Sisekommunikatsioonis peab ta oluliseks juhtide nõustamist ja toetamist ning organisatsiooni liikmete aktiivset kaasamist.
II moodul: Infoliikumise korraldamine organisatsioonis (11.03.2016)
9.45-10.00 Registreerimine ja hommikukohv
10.00-11.30 Kokkulepped on toimiva kommunikatsiooni alus
Kuidas info liikumise kokkulepped aitavad eesmärke saavutada?
Kuidas kaardistada oma organisatsiooni vajadused?
Kuidas sõlmida kommunikatsioonikokkulepped organisatsioonis?
11.30-11.45 Kohvipaus
11.45-13.15 Milliseid reegleid teie organisatsioon vajab ja kuidas neid luua?
Mis on kommunikatsioonistrateegia ja kuidas seda luua?
Millal on vaja kommunikatsiooni põhimõtteid?
Kuidas luua ja kehtestada erinevat tüüpi operatiivse info liikumise reeglid?
Miks ja millal on vajalik luua sisekommunikatsiooniplaan?
13.15-14.00 Lõuna
14.00-15.30 Kokkulepped paberilt reaalsesse ellu
Kuidas kokkulepped ja reeglid praktikas toimima saada?
Millal vajavad sõlmitud kokkulepped uuendamist?
Praktikult praktikule: Siseveeb kui peamine infokanal
Annika Tuulemäe, Politsei- ja Piirivalveameti sisekommunikatsiooni juht
Annika Tuulemäe on töötanud politsei kommunikatsioonibüroos erinevatel ametikohtadel kümme aastat. Sisekommunikatsiooni puhul peab oluliseks põhimõtet, et otseselt organisatsiooni ja selle töötajaid puudutav info peab töötajatel olema teada enne, kui see jõuab meediasse. Usub, et sisekommunikatsiooni edu tagavad hea meeskond ja usaldus. Annika on lõpetanud Tartu Ülikoolis sotsioloogia eriala ning omandanud samas ka magistrikraadi meedias ja kommunikatsioonis.
III moodul: Inimeste juhtimine ja kaasamine (18.03.2016)
9.45-10.00 Registreerimine ja tervituskohv
10.00-11.30 Organisatsioonikultuur ja väärtused
Mis on organisatsioonikultuuri ja väärtuste roll eesmärkide saavutamisel?
Milline on kommunikatsiooni roll organisatsioonikultuuri kujundamisel?
Kuidas jagada rollid juhtide, personali ja sisekommunikatsiooni vahel?
11.30-11.45 Kohvipaus
11.45-13.15 Väärtuste sõnastamine ja elluviimine
Kuidas leida, sõnastada ja kokku leppida organisatsiooni väärtused?
Kuidas kokkulepitud väärtused igapäevapraktikasse tuua?
Millised on organisatsioonide praktikad maailmas ja Eestis?
13.15-14.00 Lõuna
14.00-15.30 Töötajate pühendumine
Kuidas mõjutab töötajate pühendumine organisatsiooni tulemusi?
Kuidas töötajate pühendumist mõõta?
Praktikult praktikule: Väärtuste kommunikatsioon Eesti Energia näitel
Margita Tuulik, kommunikatsioonibüroo Callisto, partner
Margita Tuulik on töötanud kommunikatsiooni valdkonnas 1999. aastast, sisekommunikatsiooni alal 2001. aastast. Töötanud justiitsministeeriumis kus loonud muuhulas ka prokuratuuri ja vanglate ühtse sisekommunikatsiooni ning rahandusministeeriumis. 2010-2015 juhtis Margita Eesti Energia sisekommunikatsioon. Tollesse aega jäid Eesti suurima ja mitmekesiseima töötajaskonnaga organisatsiooni ühtse sisekommunikatsioonisüsteemi loomine ja ligi 10 erineva sisekanali juhtimine ning arendamine. Huvitavaks väljakutseks peab Margita Eesti Energia praktikas töötajate kujundamist ettevõtte sõnumi saadikuteks nii elektrituru avanemise eel kui ka uue ning põlevkivile keskendunud strateegia valmimisel. Alates 2015. aasta aprillist on Margita kommunikatsioonibüroo Callisto partner. Margita on lõpetanud Tartu Ülikooli ajakirjanduse ja kommunikatsiooni erialal.
Sihtgrupp: Kõik töötajad, kes on seotud organisatsiooni sisekommunikatsiooni korraldamisega ja soovivad omandada sisekommunikatsioonis põhjalikke baasteadmisi, et oma organisatsioonis sisekommunikatsioon hästi toimima saada.
Meetodid: interaktiivne loeng, arutelud ja grupitööd, analüüsid ja praktikad
Eesmärk: Omandada baasteadmised sisekommunikatsiooni planeerimiseks ja korraldamiseks ning töötajate kaasamiseks oma organisatsioonis.
Toimumisaeg:
4. märts 2016 (6 akadeemilist tundi)
11. märts 2016 (6 akadeemilist tundi)
18. märts 2016 (6 akadeemilist tundi)
Toimumiskoht: Radisson Blu Hotel Olümpia (Liivalaia 33, Tallinn)
Maksumus sisaldab: kolme koolituspäeva, kohvipause, buffet-lõunaid ja koolitusmaterjale, tunnistust
Tasumine: Registreerumise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja koolitusarve, mille palume tasuda Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus OÜ arveldusarvele Swedbank a/a EE742200221051628618.
Loobumine: Koolitusest loobumise korral palume teatada sellest kirjalikult hiljemalt 1. märtsiks, hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest.
Lisainformatsioon:
Anneli Aab
Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus
projektijuht
E-post: anneli.aab@excellence.ee
Tel: + 372 648 7000
Gsm: +372 510 2607
www.excellence.ee