Juhtimine ja personalitöö
Teenusedisain – kuidas disainida organisatsioonisisest teenust?
Teenusedisain on järjest populaarsust koguv metoodika. Olemuslikult on teenusedisain disainmõtlemise põhimõtete ja meetodite kasutamine teenuste kontekstis. Kuigi tüüpiliselt rakendatakse teenusedisaini organisatsioonivälise kliendi jaoks teenuste arendamisel, siis antud koolitusel keskendume organisatsioonisisese kliendi ehk oma töötajate vajadustele ja soovidele ning arendame väärtust loovaid siseteenuseid just neile mõeldes.
Kahepäevasele koolitusele ootame eelkõige meeskondi/gruppe samast organisatsioonist (nii avalikust-, era- kui mittetulundussektorist). Iga meeskond/grupp töötab läbi 2 koolituspäeva sama teenuse/väljakutsega, sest nii on kõige lihtsam ja kiirem saada väga praktilise elulise näite varal sissevaade teenusedisaini olemusse ja rakendamisse siseteenuste arendamisel. Seega on väga soovitatav, et koolitusele registreeruksid mitte üksikud osalejad vaid kooslused 2-5 osalejast ja paneksid kirja ka 1-3 ideed/väljakutset (piisab mõnelauselisest kirjeldusest), millega soovite töötada läbi koolituspäevade. Kahe koolituspäeva vahelisel ajal tuleb leida ka mõned tunnid aega grupipõhise kodutöö jaoks: koguda infot intervjueerimise ja/või vaatlusega (kodutöö sisu täpsustub esimesel koolituspäeval).
Koolitaja
Gerda Mihhailova
Gerda Mihhailova töötab Tartu Ülikooli...
Toimumisaeg
11. veebruar 2025 10:00-16:15
19. veebruar 2025 10:00-16:15
Toimumiskoht
Koolituse maksumus
kuni 27. jaanuar 459 € + km (kehtib infokirja regulaarsetele saajatele),
alates 28. jaanuar 489 € + km. Maksumus sisaldab koolituspäeva, koolitusmaterjale, kohvipause, lõunaid ja tunnistust. Lõunapausi sujuvamaks korraldamiseks palume registreerimisel teada anda toiduallergiatest või -talumatusest. Kui organisatsioonist on 2 või rohkem osalejat, kehtib 10% hinnasoodustus.
AJAKAVA
I koolituspäev 8. oktoober 2024
09.30–10.00 Kogunemine
10.00–11.30 Teenusedisaini protsess ja disainmõtlemise põhimõtted
- Teenusedisaini protsessi mudel
- Lähteülesanne: väljakutse sõnastamine
- Mõttekaart: mida me teame ja mida on vaja lisaks uurida
11.30-11.45 Kohvipaus
11.45-13.15 Kasutaja analüüs ja väärtuspakkumine
- Persoona: kelle probleemi me lahendame?
- Empaatia kaart
- Väärtuspakkumine
13.15-14.00 Lõunapaus
14.00-16.15 Protsesside ja tänaste lahenduste analüüs
- Kasutajate uuringud: intervjueerimine ja vaatlus
- Kasutajateekond ja ökosüsteemi kaart
- Kodutööks valmistumine
II koolituspäev 18. oktoober 2024
09.30–10.00 Kogunemine ja hommikukohvi
10.00–11.30 Kasutajauuringute tulemuste sünteesimine
- Kodutööde tulemuste ülevaatus ja järeldused
- Lahendusideede genereerimine loovmeetoditega
11.30-11.45 Kohvipaus
11.45-13.15 Loovus ja lahendusideede testimine
- Lahendusideede analüüs ja potentsiaalikamate valik
- Prototüüp ehk lahendusidee esmane versioon
- Lahendusideede testimise meetodid
13.15-14.00 Lõunapaus
14.00-16.15 Organisatsiooni arendamine
- Teenuseplaan: uue/parendatud teenuse põhi- ja tugiprotsessid
- Uue/parendatud teenuse ressursivajaduse analüüs
- Uue/parendatud teenuse tagasiside kogumine
EESMÄRK
Omandada teadmised teenusedisaini metoodikast organisatsiooni siseteenuste arendamise näite varal ning arendada seonduvate meetodite kasutamise oskust.
ÕPIVÄLJUNDID
Koolituse tulemusena osaleja:
- mõistab teenusedisaini metoodika olemust ja rakendamise potentsiaali organisatsiooni siseteenuste arendamise kontekstis;
- teab teenusedisaini kui protsessi loogikat, põhimõtteid ja tüüpilisemaid meetodeid;
- oskab sõnastada teenusedisaini projektile lähteülesande ning valida sellest lähtuvalt sobivad meetodid seonduvaks disainiuuringuks.
SIHTGRUPP
Tippjuhid- ja keskastmejuhid, juhtivad spetsialistid (tegevjuhid, müügi-, turundus-, toote-, teenindus-, teenuse-, personali-, koolitus-, arendusjuhid ja spetsialistid).
MEETODID
Interaktiivne loeng, arutelu, rühmatöö.
LÕPETAMISE TINGIMUSED JA VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Koolituse läbimisel täies mahus väljastatakse osalejale tunnistus.
TASUMINE JA LOOBUMINE
Registreerumise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja koolitusarve, mille palume tasuda Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus OÜ arveldusarvele: Swedbank IBAN EE74 2200 2210 5162 8618.
Koolitusest loobumise korral palume teatada sellest kirjalikult kuni viis täistööpäeva enne koolituse toimumist, see tähendab hiljemalt 4. veebruariks. Hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest. Alternatiivina võib osaleja leida samale koolitusele asendaja kolleegi näol.
Koolitusjuht