Juhtimine ja personalitöö
VÄRBAMISKONVERENTS 2025: Paindlikkus ja eluterved piirid
Olukord tööjõuturul on pidevas muutumises. Eesti Panga tööturu andmetel on püsivalt suur tööhõive, rekordkõrge aktiivsus tööturul, reaalpalga suurenemine ja tööturu oodatust parem seis praeguses majandusolukorras üldiselt head uudised palgatöötajate jaoks, kuid ettevõtjate jaoks võib see samal ajal tähendada väiksemat efektiivsust, tootmiskulude kasvu, konkurentsivõime kahanemist ning piiratud kasvuvõimalusi, mis omakorda pole head uudised meie majanduse üldisele taastumisvõimele.
Konverentsil võtame fookusesse majanduse hetkeseisu, tööjõu hinna, palga kasvu- ja tõuketegurid, strateegilise tööjõu planeerimise ja süsteemse ning teadliku värbamistegevuse, vaatame kriitiliselt tehisintellektiga seotud andmekaitseõiguslikke ja eetilisi aspekte värbamisspetsiifikast lähtuvalt, ärevatel aegadel ärevusega toimetulekust ja kuuleme kogemuslugusid, kuidas on organisatsioonid säilitanud paindlikkuse teadvustades eluterveid piire.
Koolitajad
Kerstin Jaani
Lenno Uusküla
Marek Aas
Kadri Seeder
Ülle Pind
Keishy Margus
Keiu Kaitsa
Reelika Kravets
Toimumisaeg
13. märts 2025 10:00-16:15
Toimumiskoht
Koolituse maksumus
kuni 16. veebruar 269 € + km (kehtib infokirja regulaarsetele saajatele),
alates 17. veebruar 309 € + km. Maksumus sisaldab konverentsipäeva, kohvipause, buffet-lõunat, konverentsi materjale.
AJAKAVA
9.30-10.00 Registreerimine ja hommikukohv
10.00-10.10 Päevajuht Kerstin Jaani avasõnad
Kerstin on Coop Eesti Keskühistu personalidirektor ning personalitööd teinud üle 20 aasta nii avalikus kui erasektoris. Hariduselt olen lõpetanud avaliku halduse magistri ning just õpingute ajal tekkis mul kirglik huvi nii inimeste kui organisatsioonide arengu vastu tervikuna.
Oma personalitöö karjääri juures olen kokku puutunud personalitöö kõikvõimalike erinevate tööde ja tahkudega. Hindamissüsteemid, arenguplaanid, koolitussüsteemid, palgasüsteemid, tööandja bränding, tööõigus, aga muidugi ka värbamine. Lisaks rollid meeskonna juhist koolitajani. Tänases töös loon koostööd 15 eri maakonna personalijuhi vahel, kellega koostöös lahendame 6000 töötaja tööelu väljakutseid, ehitame tööaja efektiivsuse tööriistu, tegeleme keerulise jaekaubanduse tööandja brändiga, loome õpikeskkonda 4500 teenindaja arendamiseks ning lisaks teen ise juhtimiskoolitusi meie 320 kaupluse juhatajale.
10.10-10.40 Milline on Eesti tööjõu hind?
Lenno Uusküla, Luminori majandusanalüütik
Lenno on Luminori peaökonomist ja Tartu Ülikooli makroökonoomika kaasprofessor. Lisaks on ta aktiivne majandusmõtete looja Facebookis, Instagramis ja TikTokis. Varem on Lenno töötanud Arenguseire Keskuses uuringute juhi ning Eesti Pangas ja Euroopa Keskpangas ökonomistina. Ta kaitses doktorikraadi majandusteaduses Euroopa Ülikool-instituudis Firenzes, Itaalias. Varasemalt on ta läbinud Euroopa majandusõpingute magistriprogrammi Euroopa Kolledžis Brugges, Belgias ning omandanud majanduse bakalaureuse- ja magistrikraadi Tartu Ülikoolis. Lenno peamine uurimissuund on makroökonoomika, kuid tegelenud on ta ka paljude teiste teemadega ning ta on avaldatud teadusartikleid juhtivates teadusajakirjades.
Ettevõtted on palka kahe aasta jooksu tõstnud tempos, mida pole nähtud pea kaks aastakümmet. Sellegipoolest tunnevad töötajad, et neile makstakse taaskord vähem ning õiglane oleks märksa kõrgem palgatase. Ettekanne räägibki sellest, kus asub Eesti Euroopa palgakaardil, miks ettevõtted ja töötajad erinevat pilti näevad ning mida edaspidi oodata on ning tahta võiks.
10.40-11.10 Palga roll – mis on tõmbe- ja tõuketegurid?
Kadri Seeder, Palgainfo Agentuuri juht ja analüütik
Kadri on hariduselt sotsioloog (MA) ja tegelenud tööturu, töösuhete ja tasustamise temaatikaga üle kahekümne aasta. Ta on täiendanud end psühholoogia, andmeanalüüsi ja veebiarenduse alal.
Palgainfo Agentuuri korraldab kaks korda aastas tööandjate ja töötajate küsitlusi, millega uuritakse muutusi tasustamises, toimetulekus, rahulolus, tööturukäitumises jpm. Mitmel aastal on küsitluste fookuses olnud töökoha vahetamise tõmbe- ja tõuketegurid ning olulised tegurid tööandja valikul. Samuti on uuritud, miks tööotsijad mõnele tööpakkumisele reageerivad ja teisele mitte, miks katkestatakse kandideerimisprotsess ning millised on kandideerimise kogemused laiemalt. Lisaks tööturutrendide analüüsimisele aitab Kadri tööandjatel orienteeruda ka palgaturul – palkade positsioneerimisel ja palgapakkumiste tegemisel.
11.10-11.40 Paindlikkusest värbamisel juhi pilgu läbi
Marek Aas, Politsei- ja Piirivalveamet K-komando juht
Marek on Politsei- ja Piirivalveameti Keskkriminaalpolitsei eriüksuse K-komando juht. Varasem juhi kogemus on mul olnud Viru Vangla direktorina, juhides 450 liikmelist organisatsiooni, kelle ülesanne oli meie hoole all Viru Vanglas oleva ligi 700 kinnipeetava õiguskuulekale teele suunamine. Enne vanglateenistusse asumist teenis ta üle 17 aasta Eesti Kaitseväes vanemohvitserina erinevatel ametikohtadel alates rühmaülemast, Vabariigi Presidendi käsundusohvitserist kuni rahvusvahelise sõjalise operatsioonini Afganistanis koos Ameerika Ühendriikide partneritega erioperatsioonide grupi ohvitserina ja Eesti kontingendi vastutavana. Juhina kõnetab teda väärtuspõhine juhtimis- ja organisatsioonikultuur, tõhusad juhtimisprotsessid ja kohanemisvõimelisus (või isegi säilenõtkus) eriilmelistes väljakutsetes.
Töösuhte paindlikkus oli ilmselt juba päevakorral enne, kui meid tabas COVID pandeemia, mis pani kõiki otsima uusi võimalusi töötegemiseks distantsilt, kodukontorist või teistsugustel kellaaegadel erinevates maailma nurkades. Tehnoloogia annab selleks meeletud võimalused, aga samal ajal kuuleme juba seda, et suured ärihiiud kutsuvad enda inimesi tagasi kontorisse. Isiklikult olen väga suur töösuhte paindlikkuse toetaja, samal ajal mõistes, et distantsil ei ole võimalik vangivalvuril suunata kinnipeetavat õiguskuulekale teele või eriüksusel pidada kinni eriti ohtlikke kurjategijad. Ning teatud töö rollid on sisult sellised, et väga palju paindlikkusest on justkui välistatud. Aga kuidas juhina luua keskkonda, kus mõistetakse et „tooli tundide“ tegemine ei loo väärtust, ja avalik sektor täna siiski paljuski ikka selles samas praktikas kinni on.
11.40-12.00 Paus
12.00-12.30 Visiooniga värbamine ja strateegiline tööjõu planeerimine
Ülle Pind, PeopleFirst koolitaja, konsultant ja coach
Ülle on lõpetanud Tartu Ülikooli ajakirjanduse kommunikatsioonijuhtimise eriala (BA) ja Tallinna Ülikooli organisatsioonikäitumise eriala (MA). Ta on lõpetanud Inglismaal, AoEC Tippjuhtide coachingu väljaõppeprogrammi ja omab diplomit “The Advanced Practicioner Diploma in Executive Coaching”. Lisaks on ta läbinud karjäärinõustaja ja mentori väljaõppe ning praktiseerinud seda alates 2004. aastast.
Ta omab pikaajalist strateegilise juhtimise kogemust personalijuhi ja tippjuhtkonna liikmena organisatsioonides Swedbank Eesti, Ericsson Eesti, Elcoteq Tallinn, Stora Enso Baltikum, Paikuse Saeveski.
Kes meist juhtide või personalipartneritena ei teaks, mida tähendab SOS olukord?
Mida tähendab ettevõtte jaoks kriitilisi kompetentse omava töötaja lahkumine? Meie suhteliselt lühike etteteatamise tähtaeg annab ühelt poolt tööturule küll juurde vajaliku paindlikkuse, kuid teisalt see võib tööandja panna olukorda, kus lühikese etteteatamisega tuleb asendada ettevõtte jätkusuutlikkuse tagamiseks olulisi kompetentse omav töötaja. Tööjõu vaba liikumine on normaalne ja vajalik ning selle väljakutse lahenduseks organisatsiooni jaoks on toimiv tööjõu- ja värbamisstrateegia, mis aitab nii sisemise järelkasvu kujundamisel, uute töötajate leidmisel, tuleviku tööjõu kujundamisel kui ka olemasolevate töötajate hoidmisel.
12.30-13.00 Tehisintellekt värbamisel – millised on eetilised ja juriidilised nõuded?
Keiu Kaitsa, Empler HR projektijuht
Keiu teekond personalivaldkonnas algas rohkem kui 15 aastat tagasi, kui pidi värske osakonnajuhina endale meeskonna värbama. Inimestega töö meeldis talle sedavõrd, et jättis senise eriala, läks uuesti ülikooli ja sukeldus ülepeakaela personaliteemadesse. Aastate jooksul on ta pidanud erinevaid HR valdkonna ameteid, alates värbajast kuni tööandja turundus- ja värbamisagentuuri tegevjuhini välja. 2023. a. otsustas ta saada ettevõtjaks ning asutas Empleri. Keiu on aidanud enam kui 300-l organisatsioonil tööturul efektiivselt ja silmapaistvalt toimida. Tema peamine eesmärk on aidata personalitöötajatel oma aega vabastada ja tööd tõhusamalt teha. Vilunud AI tööriistade kasutajast personalivaldkonnas on tänaseks kujunenud palju kiidetud AI-koolitaja.
Tehisintellekti kasutamine personalitöös on muutumas üha tavapärasemaks, kuid sellega kaasnevad olulised eetilised ja juriidilised väljakutsed. Kuidas saame värbamisel tehisintellekti kasutades olla riskiteadlikumad ja vastutustundlikumad? Avame vaatenurki, kuidas rakendada AI-d kooskõlas EU AI Acti ja GDPR-i regulatsioonidega, et muuta selle kasutamine personalivaldkonnas õiguspärasemaks. Arutelu käigus käsitleme ka tehisintellekti väärkasutamise ohtusid ja vastutusega seotud küsimusi.
13.00-13.15 Arutelu: Kas paindlikkus on võimalik?
13.15-14.15 Lõunapaus
14.15-14.40 Kogemuslugu: Teadlik värbamine – õiged inimesed õigetel ametikohtadel
Keishy Margus, Elisa Eesti talendijuht
Keishy tegutseb igapäevaselt Elisa Eestis talendijuhina. Igapäevaste ülesannete hulka kuuluvad ülesanded kogu töötaja töökaare vältel värbamisest offboardinguni välja: värbamisstrateegia eestvedamine, talentide leidmine ja hoidmine, tiimijuhtimine, tippjuhtide nõustamine personalialastes küsimustes ja tööandja brändingu tegevused. Personalivaldkonnas on kogemust juba 11 aastat ning selge on see, et just töö inimestega on see, mis karjäärialaselt sütitab. Mida suuremad on väljakutsed, seda põnevam on.
Tühi ametikoht ei põle, aga vale inimene valel kohal võib kiirelt leekidesse süttida. Kuidas muuta värbamisprotsess selliseks, et õige inimene jõuaks õigele ametikohale? Keishy ettekanne keskendub Elisa näitel teadlikele ja süsteemsetele värbamistegevustele, sealhulgas, millised on need „do’s and don’ts“, millele mõelda.
14.40-15.10 Kogemuslugu: Paindlikkuse võimalikkusest ja lahenduste leidmisest tingimuste läbirääkimisel
15.10-15.30 Juhtumite lahendamine: Kuidas tulla toime värbajana ärevate ja rahulolematute kandideerijatega?
15.30-16.00 Ekspert annab nõu: Ärevad kandidaadid – kuidas nendega toimetada ilma nende ärevusest nakatumata?
Reelika Kravets, organisatsioonikonsultant, pereterapeut
Reelika on rikkalikku töökogemust kogunud erinevates rollides personali- ja koolituse juhtimise valdkonnas mitmetes rahvusvahelistes ettevõtetes. Värbamispartnerina on ta eest vedanud erinevate rollide värbamis- ja valikuprotsesse, laotöötajatest tippjuhtideni. Tänaseks on Reelika pühendunud süsteemsele psühhoteraapiale, töötades nii organisatsiooni- kui eraklientidega. Oma ettekandes põimib ta enda praktilise värbamisalase kogemuse psühhoteraapiavaldkonna teadmistega, pakkudes vaatenurka, mis toetaks värbajate enese- ja meelekindlust.
Värbamisprotsess on kandidaadi vaatenurgast tihti ebamäärane. Lisaks, ootaja aeg on ju pikk. Ebaselgus saadetuna ootusärevusest, ka ebakindlusest, hoiab kõrgel kandidaatide sisemist pinget, mida tihti maandatakse regulaarsete ja nõudlike kontaktivõttudega, mis värbajate jaoks on mõnikord kurnavad ja nõutukstegevad. Kuidas sellistes olukordades säästa värbajana iseennast ning samaaegselt säilitada hooliv lugupidamine kandidaadi suunal – seda köielkõndija proovilepanevat väjakutset saab Reelika eestvedamisel uurida.
16.00-16.15 Konverentsi lõpetamine
NB! Korraldaja jätab endale õiguse teha muudatusi konverentsi programmis ja ajakavas!
EESMÄRK
Omandada teadmised värbamismaastikul toimuvatest muutustest, paindlikkusest, palga tähtsusest töösuhtes, visiooniga süsteemsest ja teadlikust tööjõu planeerimisest. Lisaks värbamisest, paindlikust, kuid eluterveid piire teadvustavast tööandja ja töötaja koostöösuhtest, tehisintellekti kasutamisega seotud nõuetest lähtuvalt värbamisspetsiifikast ning värbamissituatsioonides ärevate olukordadega toimetulekust.
ÕPIVÄLJUNDID
Konverentsi tulemusena osaleja:
• on teadlik majandusolukorra mõjudest töösuhetele;
• teab, kuidas on muutunud kandidaatide ja tööandjate käitumine tööturul ning mida seeläbi silmas pidada värbamistegevustel;
• on teadlik, millised on palga tõmbe- ja tõuketegurid;
• teab tehisintellektiga värbamisel kaasnevaid andmekaitseõiguslikke aspekte, et tagada vastavus GDPR-i, infoturbe, eetika ja autoriõiguse nõuetega;
• teab, kuidas strateegiliselt planeerida ja värvata tööjõudu;
• teab, kuidas ja miks muutuvad olukorrad ja inimesed ärevaks;
• oskab märgata vaimse tervise probleemide peamisi ohumärke ja sh tulla toime ärevate olukordadega;
SIHTGRUPP
Personali- ja värbamisjuhid, värbamis- ja personalispetsialistid, värbamiskonsultandid, keskastme- ja tippjuhid, juhiabid ning kõik, kes puutuvad oma töös kokku värbamisega.
LÕPETAMISE TINGIMUSED JA VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Konverentsi läbimisel täies mahus väljastatakse osalejale soovi korral tõend vastavalt täienduskoolituse standardis sätestatud nõuetele.
TASUMINE / LOOBUMINE
Registreerumise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja koolitusarve, mille palume tasuda Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus OÜ arvelduskontole: Swedbank IBAN EE74 2200 2210 5162 8618.
Konverentsist loobumise korral palume teatada sellest kirjalikult vähemalt viis täistööpäeva enne konverentsi toimumist, st hiljemalt 6. märtsiks.
Hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% konverentsi maksumusest. Alternatiivina võib osaleja leida asendaja kolleegi näol.
KOOSTÖÖPARTNERID
Värbamiskonverents toimub koostöös Brandemi, CV Keskus.ee ja Excellence Koolitus- ja Arenduskeskusega.
Koolitusjuht